De ofrivilligt barnlösas dag!

Idag har det skrivits en del om denna dag som kom till tack vare denna person! Även NA har skrivit om denna dag! Tycker det är helt rätt att man har en sån här dag då det är vanligare än man tror med ofrivillig barnlöshet! Sen vi kom i den svängen har man hört många som vet någon eller några som inte haft det så lätt! Ändå är det många som väljer att inte prata om det. Vi valde att vara öppna med det direkt! Det är ingenting vi skäms över, att vi har fått hjälp! Utan den hjälpen hade jag inte haft min älskade Melina sovandes här bredvid mig i soffan.

Här kommer dagen till ära en kort sammanfattning av vår väg:

Februari 2007 bestämmer vi oss för att vi vill ha barn.
Augusti 2008 Niklas operar bort en tumör i ena testikeln vilket tar oss till fertilitetskliniken.
September 2008, utredning på oss båda där det bestäms att vi ska börja med IVF efter nyår.
Januari 2009, planeringssamtal och det bestäms att jag ska börja med sprutor i mitten på februari
16 feb 2010, börjar med Gonal-F, Orgalutran och Pregnyl.
1 mars 2010 äggplockning
3 mars 2010 ET (embryo transfer)
19 mars 2010 Postivt gravtest!!! (hade dock tjuvtestat några dagar innan men det här var en officiella testdagen)
17 november 2010 Föds vår efterlängtade Melina!

Vi är verkligen lyckligt lottade att vi lyckades på första försöket! Tänker på alla som kämpar därute! Läser en hel del bloggar och håller tummarna att alla lyckas till slut! Men det har gått bra för de flesta jag har följt!

Bara 3,5 vecka kvar till flytt nu! Underbart! Men nu är det dags att börja packa på riktigt! Man tycker man har så mycket tid men dagarna går ganska fort!

Imorgon är det mors dag! Min första och min mors 32:a! Så det ska vi fira imorgon! =o)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag älskar dig och jag är så glad att du får fira din första Mors Dag! Kram mamma

2011-05-28 @ 22:18:21
Postat av: Piia

Oh, så underbart och läsa Hanna!

Ni är så värda er älskade Melina, förstår att hon är allt för er nu =)

Många kramar!

2011-05-28 @ 22:26:08
URL: http://www.piia.se
Postat av: Niklas Mänd

Våran alldeles underbara lilla Älskling !!!

Puss på er mina älsklingar Melina och Hanna !!!!

2011-05-28 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0