In i vecka 9 + Ultraljud

Så har ytterligare en vecka gått. Har inte blivit så mycket bloggande, har bara inte haft orken och lusten.
Var hemma tisdag och onsdag från jobbet för jag mådde inte så bra! Men efter det har det börjat vändra tror jag! Har mått mycket bättre! Inte alls lika illa och klarar att vara vaken! Hoppas bara inte att det har hänt något bara för att jag mår bättre.
Ska på VUL idag! Äntligen! Ska bli så kul att se att det verkligen finns något därinne och kanske få höra hjärtat slå! =o)
Och nu är jag i vecka 9 (8+0), tiden går ganska fort iallafall! Tredje graviditetsmånaden! Skönt att snart kunna berätta för alla. Magen är så jäkla svullen nu att det är svårt att ha vanliga byxor på sig... Jobbigt....

Detta händer i vecka 9:
Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

Håll nu tummarna för att allt ser bra ut idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0